Projekt nowelizacji dyrektywy przyjęty przez Parlament Europejski w marcu 2019 r. przewiduje, że ostatnia zmiana czasu w UE miałaby miejsce w 2021 roku. Większość Europejczyków opowiedziała się za rezygnacją z corocznej zmiany czasu. Niemniej ostateczne decyzje na szczeblu europejskim jak do tej pory nie zostały podjęte.
Państwa UE, które zdecydują się na zachowanie czasu letniego, powinny dokonać ostatniej zmiany czasu w ostatnią niedzielę marca 2021 roku, a te, które wolą utrzymać swój standardowy (zimowy) czas, będą mogły przestawić zegary w ostatnią niedzielę października 2021 roku.
W związku ze zmianą czasu z zimowego na letni- w nocy z 27/28.03.2021 (z soboty na niedzielę) – wprowadzone zostaną korekty rozkładów jazdy dla linii nocnych MZK.
Zmiana czasu z zimowego na letni wiąże się z wdrożeniem specjalnego rozkładu jazdy PKP. Choć pociągi będą jechać tak samo szybko jak zwykle, to na stacje dojadą opóźnione. Taka sytuacja dotyczy m.in. 12 pociągów PKP Intercity, które w noc przejściową dojadą do stacji docelowych około godziny później niż w dni poprzedzające i kolejne. Jak zapewnia przewoźnik będzie to opóźnienie jedynie teoretyczne.
Pociągi PKP Intercity opóźnione przez zmianę czasu – kursujące w nocy 27/28 marca 2021 roku:
· TLK 35170/1 Karpaty relacji Kraków Główny – Gdynia Główna;
· TLK 53170/1 Karpaty relacji Gdynia Główna – Kraków Główny;
· TLK 83170/1 Ustronie relacji Kołobrzeg – Kraków Główny:
· TLK 38170/1 Ustronie relacji Kraków Główny – Kołobrzeg;
· TLK 18170/1 Uznam relacji Warszawa Wschodnia – Świnoujście;
· TLK 81170/1 Uznam relacji Świnoujście – Warszawa Wschodnia;
· TLK 45170/1 Rozewie relacji Bielsko-Biała Główna – Gdynia Główna;
· TLK 54170/1 Rozewie relacji Gdynia Główna – Bielsko-Biała Główna;
· IC 38172/3 Przemyślanin relacji Przemyśl Główny – Świnoujście;
· IC 83172/3 Przemyślanin relacji Świnoujście – Przemyśl Główny;
· IC 61171/0 Karkonosze relacji Jelenia Góra – Białystok;
· IC 16170/1 Karkonosze relacji Białystok – Jelenia Góra.
(gaz)
#JesteśmyDlaWas