Aktualności

Obwodnica Bydgoszczy gotowa – od sylwestra można przejechać nowym fragmentem.

Wczoraj, w samo południe, została otwarta nowa część obwodnicy miasta od węzła Bydgoszcz Zachód do węzła Bydgoszcz Opławiec. Nowy odcinek liczy 7 km i łączy się na północy z istniejącym już odcinkiem obwodnicy miasta w kierunku Aleksandrowa (Bydgoszcz Północ), a na południu z budowanym odcinkiem Białe Błota – Szubin.

Trasa składa się z 2 jezdni o betonowej nawierzchni. Przy trasie znalazły się również Miejsca Obsługi Podróżnych – zostały zlokalizowane w miejscowości Szczutki w obu kierunkach. Drogi lokalne zostały poprowadzone bezkolizyjnie wiaduktami nad trasą ekspresową.

Przy realizacji inwestycji zadbano również o bezpieczeństwo zwierząt. W miejscowości Osówiec znajduje się przejście dla zwierząt.

W Pawłówku trwa budowa łącznicy, która wyprowadzi pojazdy od strony Lisiego Ogona w stronę Piły (na DK nr 10). Przejezdny jest także odcinek Bydgoszcz Błonie – Bydgoszcz Zachód.  Budowa całego odcinka trasy S5 do węzła Bydgoszcz Błonie do autostrady A1 kosztuje 2 miliardy złotych. Połowa środków to unijne dofinansowanie.

Prace trwają też na południowym odcinku drogi S5 od węzła Bydgoszcz Błonie do Szubina. W ubiegłym roku otwarto dla ruchu odcinek od węzła Bydgoszcz Opławiec do węzła Bydgoszcz Północ o długości prawie 15 km. W 2009 roku powstał pierwszy odcinek trasy pomiędzy węzłami Bydgoszcz Południe (Stryszek) Bydgoszcz Błonie o długości 10 km.

Drogowcy liczą, że otwarcie obwodnicy pozwoli zmniejszyć ruch tranzytowy o kilkanaście procent. Zmniejszyć ma się również hałas na bydgoskich ulicach, a zwiększyć – przepustowość, bezpieczeństwo i punktualność komunikacji miejskiej. Status drogi krajowej stracą między innymi ulice Jana Pawła II, Wyszyńskiego, Armii Krajowej, Kujawska, Wały Jagiellońskie, Poznańska, Grudziądzka, Kruszwicka, Grunwaldzka do węzła zachodniego oraz ul. Nad Torem wraz z Koronowska do granicy miasta. Po uregulowaniu statusu dróg, które tracą status krajowych dostosowane zostanie oznakowanie pionowe. ZDMiKP w Bydgoszczy będzie też na bieżąco analizował natężenia ruchu i na ich podstawie możliwe będą zmiany np. w ustawieniu sygnalizacji lub planowanie dalszych działań inwestycyjnych na terenie miasta. Weryfikowane będą też czasy przejazdu autobusów i tramwajów. Po zakończeniu budowy drogi ekspresowej S5, przy ulicach wjazdowych, staną też znaki informujące o zakazach wjazdu dla pojazdów ciężarowych (oprócz docelowych).

 

Foto: Miasto Bydgoszcz

Piotr Malich

#JesteśmyDlaWas

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Czytaj więcej OK