Aktualności

Kładka z drogą tylko z jednej strony? Sprawdzamy, co się stało!

Do nowej kładki, która łączy ulice Jednostronną i Świekatowską, chodnik dochodzi tylko z jednej strony. Od ul. Świekatowskiej droga jest tymczasowo utwardzona na szerokości 2,5 m. Czemu nie ma chodnika?

Do nowej kładki można dojść od strony ul. Jednostronnej nowym, brukowanym chodnikiem. Po przejściu 67-metrowej kładki widzimy czarny żwir tymczasowo utwardzonej drogi gruntowej. Jak informuje Urząd Miasta Bydgoszczy:

„Przy sprzyjającej pogodzie dobudowane zostaną w najbliższych tygodniach ciągi pieszo-rowerowe zapewniające dojście do niego od strony Czyżkówka i Jachcic na początku tego roku. Na realizację budowy Komunalne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej przeznaczyło 7 mln zł”.

Utwardzenie drogi żwirem – bez kostki, asfaltu lub innej formy utwardzenia na stałe – stanowi jedynie rozwiązanie tymczasowe. Wyjaśniał to właśnie rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej:

„KPEC przygotowywał dokumentację na przebudowę tej ulicy stanowiącej dojście do kładki. Z naszych informacji wynika jednak, że prace zostały zawieszone w związku z wprowadzanymi zmianami w planach zagospodarowania przestrzennego, które prowadzi Miejska Pracownia Urbanistyczna”.

Po zakończeniu prac, związanych z planem zagospodarowania przestrzennego, będzie możliwe dobudowanie dojścia do kładki.

Inwestycja ta została zlecona już w 2018 roku. KPEC prowadzi prace, mające na celu połączenie systemu ciepłowniczego w centrum z siecią ciepłowni Osowa Góra. Projekt pod nazwa „Budowa sieci ciepłowniczej na terenie miasta Bydgoszczy umożliwiającej wykorzystywanie energii cieplnej wytworzonej w warunkach wysokosprawnej kogeneracji” jest realizacją misji KPEC – „Ciepło bez smogu”. Inwestycja pozwoli połączyć nowych odbiorców do miejskiej sieci ciepłowniczej oraz docelowo połączy – jak dotąd – wyspowy system ciepła Osowej Góry. Długość sieci, która połączy Elektrociepłownię przy ul. Żeglarskiej z siecią na Osowej Górze, to ok. 8,5 km. Cały odcinek powinien zostać zbudowany do końca 2022 roku.

Foto ilustracyjne

Piotr Malich

#JesteśmyDlaWas

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Czytaj więcej OK