Aktualności

W piątek ruszają konsultacje społeczne. Mieszkańcy wypowiedzą się o komunikacji po otwarciu ulicy Kujawskiej

Konsultacje społeczne rozpoczynają się 18 września i będą trwały trzy tygodnie, do 9 października. Każdy z mieszkańców będzie mógł zgłosić swoje uwagi na karcie konsultacyjnej, ale także w sesji pytań i odpowiedzi prowadzonej on-line przez Urząd Miasta Bydgoszczy. Mało tego - już po uruchomieniu nowej siatki połączeń komunikacyjnych – w autobusach i tramwajach pojawią się ankieterzy, którzy będą badać nastroje społeczne na „żywym organizmie”

167 milionów złotych, tyle właśnie pochłonie budowa w Bydgoszczy nowego układu torowo-drogowego, wraz z infrastrukturą towarzyszącą. To tylko część szerszego projektu w ramach którego były m.in. zakup piętnastu tramwajów niskopodłogowych z PESY, które już jeżdżą po naszym mieście oraz przebudowa linii tramwajowej ulicą Wojska Polskiego. Koszt całej inwestycji zamyka się w kwocie rzędu 370 milionów złotych.

Punktem wyjścia do dyskusji nad nowym systemem komunikacji miejskiej będą propozycje wyjściowe zaproponowane przez ZDMiKP. Po uruchomieniu torowiska ulicą Kujawską, pojawią się na nim trzy linie tramwajowe: 2, 9 i 11. „Dwójka” będzie kursowała zamiast z Lasu Gdańskiego – z Bielaw na Wyżyny. Docelowo, po wybudowaniu mostu tramwajowego w ciągu ulicy Kazimierza Wielkiego – zostanie przedłużona do Fordonu. „Dziewiąta” zostanie skierowana z pętli Glinki przez Dworzec Główny PKP do pętli przy ul. Rycerskiej. „Jedynastka” będzie zupełnie nową linią i kursować będzie z pętli Kapuściska do Lasu Gdańskiego.

Nowy szkielet linii tramwajowych wymusi także korektę linii autobusowych. Linia nr 79 kursować będzie z ul. Rycerskiej na ul.Glinki Trasą Uniwersytecką (nowym odcinkiem). Linia nr 53 przejedzie w drodze z Błonia na ul. Łukasiewicza przez ul. Ujejskiego i wybranymi kursami obsłuży ulicę Cmentarną. Linia 61 z Osowej Góry zostanie przekierowana od ronda Kujawskiego do pl. Kościeleckich. W ten sposób powstanie bezpośrednie połączenie północnej części Szwederowa z centrum.

Nowe dowozowe linie 84 i 85 zapewnią lepszą obsługę terenów inwestycyjnych m.in. Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego oraz centrów logistycznych ulokowanych wzdłuż ul. Chemicznej. Zaplanowano też szereg mniejszych korekt pozwalających na synchronizację wielu linii kursujących tymi samymi odcinkami ulic.

Po zakończeniu konsultacji wszystkie uwagi zostaną szczegółowo przeanalizowane, a następnie sporządzony zostanie raport końcowy. Kolejnym elementem będzie opracowanie ostatecznych rozkładów jazdy. W ciągu miesiąca od uruchomienia nowego rozkładu połączeń, ankieterzy na przystankach oraz w autobusach i tramwajach zapytają bydgoszczan o opinie dotyczące wprowadzonych rozwiązań.

Tekst i fot.: Stanisław Gazda

#JesteśmyDlaWas

 

 

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Czytaj więcej OK