Aktualności

Od poniedziałku: Kolejne testy kolejnego elektryka

Od 7 do 15 lutego 2022 roku Miejskie Zakłady Komunikacyjne (MZK) będą testować na bydgoskich trasach autobus elektryczny. Testy będą przeprowadzane na wybranych liniach autobusowych. To kolejny sprawdzian dla tego typu pojazdu i dobra okazja aby samemu sprawdzić i ocenić zastosowane tam rozwiązania.

Testowany elektryk to model Solaris Urbino 12 electric. Autobus będzie kursował na liniach nr: 54, 57, 80, 84, 92 i 99. Funkcjonowanie i przebieg pojazdu mogą być jednak uzależnione od wielu czynników np. dodatkowego ładowania w ciągu dnia.

Rozkład jazdy dla autobusu elektrycznego

Test autobusu elektrycznego obejmie następujące linie: 07.02.2022 r. Linia nr 84 Odjazdy z pętli Glinki: 14:04, 15:04, 16:04. Odjazdy z pętli Kapuściska: 13:37, 14:37, 15:39. 08.02.2022 r. Linia nr 84 Odjazdy z pętli Glinki: 6:04, 7:04, 8:04, 14:04, 15:04, 16:04. Odjazdy z pętli Kapuściska: 5:38, 6:38, 7:39, 13:37, 14:37, 15:39. 09.02.2022 r. Linia nr 54 Odjazdy z pętli Błonie: 5:26P (kurs przez ul. Pileckiego), 6:43S (kurs do Smukały), 13:04, 14:24P, 15:54P. Odjazdy z pętli Piaski: 6:05P, 13:47, 15:08P, 16:41. Odjazdy z pętli Smukała: 7:23. 10 i 14.02.2022 r. Linia nr 99 Odjazdy z pętli plac Kościeleckich: 5:25, 6:50, 8:15, 10:00, 11:40, 13:20, 14:45, 16:10. Odjazdy z Nowa Wieś Wielka: 6:05, 7:30, 9:00, 10:40, 12:20, 14:00, 15:25, 16:50. 11.02.2022 r. Linia nr 57 Odjazdy z pętli Dworzec Główny: 5:13, 10:54, 12:34, 14:12. Odjazdy z pętli Błonie: 5:57, 11:48, 13:28, 15:12 Linia nr 80 Odjazdy z pętli Dworzec Główny: 6:52, 9:04, 16:01. Odjazdy z Portu Lotniczego: 8:03, 10:03, 17:03. 15.02.2022 r. Linia nr 92 Odjazdy z pętli Błonie: 5:09Ł (kurs do Łochowa), 6:16, 7:15Ł, 13:59, 15:05, 16:11Ł, 17:37Ł, 18:52Ł, 19:53 Ł, 20:53Ł, 21:53Ł, 23:10Ł. Odjazdy z Pętli Drzewce: 6:43, 14:27, 15:33. Odjazdy z Łochowa: 5:37, 7:46, 16:45, 18:09, 19:20, 20:20, 21:20, 22:20, 23:37.

Autobus ma 24 miejsca siedzące z czego 8 z niskiej podłogi. Wyposażony jest w szerokie drzwi, które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, przestronne okna oraz LED-owe oświetlenie wnętrza.

Pojazd wyposażony jest w baterie, które umieszczono z tyłu pojazdu, a także na dachu, nad pierwszą osią. Rozkład baterii gwarantuje odpowiednie rozłożenie nacisków na obie osie i dodatkowo umożliwia zwiększenie przestrzeni pasażerskiej.

Wyposażenie dodatkowe autobusu stanowią automatyczne systemy wspierające pracę kierowcy.

Dzięki kamerom umieszczonym po bokach autobusu, kierowca otrzymuje ostrzeżenia o pieszych lub rowerzystach znajdujących się w pobliżu.

Autobus posiada też system kamer zastępujących lusterka wsteczne oraz boczne, co zmniejsza całkowitą szerokość autobusu. Jest to szczególnie ważne w przypadku węższych ulic o dużym natężeniu ruchu.

Na pokładzie pojazdu znajduje się nawet urządzenie liczące pasażerów, które pozwala przewoźnikowi zbierać dane o przepływie pasażerów w autobusie na danej linii.

Należy jednak pamiętać, że w autobusie nie będzie możliwości zakupu biletu kartą kredytową oraz nie będą odtwarzane zapowiedzi głosowe.

Autobus nie będzie posiadał też barw miejskich, dostępu do WiFi i gniazd ładowania USB.

W pojeździe brak będzie też tablicy bocznej z nr linii i wielu przydatnych informacji wewnątrz.

W związku z powyższym, przejazd autobusem trzeba będzie opłacić za pomocą tradycyjnego biletu papierowego.

Autobus elektryczny jest pomalowany na szaro z żółtymi pasami, więc rozpoznanie go nie sprawi większego problemu.

Stanisław Gazda

Fot.: ZDMiKP

#JesteśmyDlaWas

 

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Czytaj więcej OK