Aktualności

Kładki dla pieszych Esperanto przy Torbydzie i Jana Kiepury przy Wyspie Młyńskiej będą zamknięte!

W związku z rozpoczynającymi się pracami remontowymi, w środę 19 października zamknięte dla ruchu zostaną dwie ważne bydgoskie kładki dla pieszych. Całkowicie odnowiona zostanie kładka Esperanto przy Torbydzie a nowy drewniany pomost zyska kładka Jana Kiepury przy Wyspie Młyńskiej. Prace remontowe zakończą się w grudniu bieżącego roku.

Kładka J. Kiepury jest jednym z kilku obiektów dzięki którym Wyspę Młyńską udało się ściśle powiązać ze Starym Miastem. Wybudowana została 15 lat temu wraz z dwiema innymi kładkami od strony Bydgoskiej Wenecji. Stalowy most o długości ponad 30 metrów tworzą dwa łukowe dźwigary. Pomost wykony został z drewnianych desek. W ostatnich latach uszkodzone deski były na bieżąco wymieniane. Tej jesieni zlecony został jednak większy remont obejmujący wymianę całego drewnianego pomostu.

Most. J. Kiepury stał się miejscem zawieszania kłódek zakochanych. Od 2019 roku część siatek zabezpieczających z zamkniętymi kłódkami wycięto podczas prac konserwacyjnych i przeniesiono do nowej instalacji artystycznej “Kadr na miłość” ustawionej na zrewitalizowanym placu przy ul. Grodzkiej.

Remont kapitalny kładki przez Brdę w rejonie hali Łuczniczka związany będzie z przebudową drewnianego pomostu oraz remontem konstrukcji stalowej i istniejących podpór obiektu.
Wykonane zostaną nowe schody i oświetlenie.
Dodatkowo schody wyposażone zostaną w prowadnice dla wózków i rowerów oraz wymalowane specjalną farbą dla osób słabowidzących.

Dokonana zostanie też korekta naciągu want w sposób umożliwiający swobodną pracę przęsła w pełnym zakresie temperatur.
Tak duży zakres prac będzie związany z zamknięciem kładki i poprowadzeniem ruchu pieszego pobliskim mostem Pomorskim (przy Rondzie Toruńskim).

Historia kładki:
Obiekt trzyprzęsłowy o długości całkowitej 78 m. Przęsło nurtowe składa się z dwóch części podwieszonych pod dwa stalowe pylony. Każda z części składa się z segmentów połączonych ze sobą przegubowo i ma możliwość regulacji rzędnej za pomocą want.
Podpory żelbetowe poddane zostały remontowi w latach 1992-1993.

Tekst i fot.: Stanisław Gazda

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Czytaj więcej OK