Aktualności

Jak oceniasz pobyt w placówce leczniczej? Trwa telefoniczne ankietowanie pacjentów

- NFZ działa w imieniu i na rzecz pacjentów, aby można było poprawić jakość i dostępność do świadczeń, dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych – mówi Barbara Nawrocka, rzeczniczka Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ w Bydgoszczy. Od  26 października do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, w imieniu NFZ mogą zadzwonić ankieterzy…

Poproszą pacjentów o odpowiedź na dziewięć pytań. Będą dotyczyć dziewięciu obszarów związanych z pobytem w szpitalu.

Pacjenci mogą spodziewać się następujących pytań:

  1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
    2. Jaka była jakość wyżywienia?
    3. Czy komunikacja była zrozumiała?
    4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
    5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
    6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
    7. Czy w nocy była cisza?
    8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
    9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Skala ocen jaka jest do dyspozycji wynosi od 0 do 10.

Jak już zostało wspomniane, ankietowe działanie NFZ ma na  celu  poprawienie jakości i dostępności świadczeń – poprzez  poznanie  opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.

Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę.

Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali.

W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić ich tożsamość w naszej infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590.

Badanie jest pilotażowe. Ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy ostatnio leczyli się w szpitalach, więc tym cenniejsze będą uwagi wszystkich tych, którzy zechcą wziąć udział w ankiecie, za co NFZ już teraz bardzo dziękuje.

Stanisław Gazda

Zdjęcie ilustracyjne.

#JesteśmyDlaWas

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Czytaj więcej OK