Jak oceniasz pobyt w placówce leczniczej? Trwa telefoniczne ankietowanie pacjentów


Poproszą pacjentów o odpowiedź na dziewięć pytań. Będą dotyczyć dziewięciu obszarów związanych z pobytem w szpitalu.
Pacjenci mogą spodziewać się następujących pytań:
- Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
2. Jaka była jakość wyżywienia?
3. Czy komunikacja była zrozumiała?
4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
7. Czy w nocy była cisza?
8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Skala ocen jaka jest do dyspozycji wynosi od 0 do 10.
Jak już zostało wspomniane, ankietowe działanie NFZ ma na celu poprawienie jakości i dostępności świadczeń – poprzez poznanie opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.
Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę.
Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali.
W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić ich tożsamość w naszej infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590.
Badanie jest pilotażowe. Ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy ostatnio leczyli się w szpitalach, więc tym cenniejsze będą uwagi wszystkich tych, którzy zechcą wziąć udział w ankiecie, za co NFZ już teraz bardzo dziękuje.
Stanisław Gazda
Zdjęcie ilustracyjne.
#JesteśmyDlaWas