
Kontraruch jest jednym z postulatów Zespołu ds. Polityki Rowerowej. Dzięki dopuszczeniu jazdy rowerów pod prąd na ulicach jednokierunkowych, rowerzyści będą mogli ominąć najbardziej niebezpieczne ulice i skrzyżowania i skracać długość przejazdów.
Obecnie prace przy wprowadzaniu kontraruchu w Bydgoszczy są na półmetku. Uzupełniane jest oznakowanie pionowe i poziome na wielu ulicach.
Gdzie zostanie wprowadzony kontraruch rowerowy?
• I. Paderewskiego, od Chodkiewicza do Mickiewicza;
• 20 Stycznia 1920r., od Mickiewicza do Chodkiewicza;
• M. Reja;
• K. Libelta, od Krasińskiego do Kołłątaja;
• A. Asnyka;
• Podolska;
• Pomorska, od Zduny do Dworcowej;
• Graniczna;
• Podgórna, od Grudziądzkiej do Wełnianego Rynku;
• Jastrzębia;
• K. Pułaskiego, od Gajowej do S. Wyszyńskiego;
• Komuny Paryskiej, od Wiosny Ludów do Boya-Żeleńskiego 26;
• Przyjazna, część południowa i północna;
• Węgierska, część zachodnia i środkowa;
• K. Kurpińskiego;
• Kapeluszników, W. Sikorskiego, Rynek;
• I. Łukasiewicza, od Kapuściska do K. Baczyńskiego;
• Czerwonego Krzyża, od Drobnej do Księżycowej;
• Monte Cassino;
• J. Hechlińskiego;
• R. Traugutta;
• Ogrodowa;
• Pomorska, od Śniadeckich do Świętojańskiej;
• Celna.
Przy wprowadzaniu zmian, Ratusz brał pod uwagę charakter i możliwości danej ulicy czy opinie rad osiedlowych.
Równocześnie z wprowadzaniem w mieście kontraruchu, budowane są kolejne drogi rowerowe.
Foto: materiały prasowe
Piotr Malich
#JesteśmyDlaWas