Zamówienie podzielono na dwie części, które mogą być realizowane w dwóch niezależnych etapach. Pierwszy etap stanowi IV krąg Opery, który technologicznie, funkcjonalnie i użytkowo połączony jest z obiektem głównym. Drugi etap stanowi dwupoziomowy garaż podziemny z placem miejskim w jego górnej części. Garaż dostępny będzie z obiektu głównego oraz z IV kręgu, może również działać niezależnie.
Realizacją prac budowlanych w przetargu zainteresowane były trzy podmioty. Opera Nova za najkorzystniejszą uznała propozycję firmy Budimex z kwotą 94,88 mln zł netto, 7-letnią gwarancją. Oceniano również doświadczenie ekspertów zarządzających budową oraz możliwość skrócenia prac przy garażu podziemnym. W przypadku braku odwołań jeszcze w tym roku możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą. Firma Budimex realizowała szereg innych dużych inwestycji w Bydgoszczy. Wśród nich były między innymi budowa wielopoziomowego parkingu przy ul. Grudziądzkiej, rewitalizacja gmachu Młynów Rothera oraz rozbudowa ul. Grunwaldzkiej. Duży zakres prac Wcześniej przygotowana dokumentacja zakłada, że IV krąg Opery pomieści między innymi :
Druga część inwestycji którą jest dwupoziomowy garaż podziemny z wjazdem z ulicy Karmelickiej. Garaż połączony będzie funkcjonalnie z budynkiem Głównym Opery oraz z IV kręgiem. Zapewni miejsca postojowe dla 228 pojazdów. Pozwoli to uporządkować i nadać estetycznego wyglądu kolejnym terenom w Salonie Bydgoszczy. Na jego dachu zaplanowano zieleń, także dosadzenie drzew. Z inicjatywą rozbudowy Opery Nova wyszedł Maciej Figas, który przedstawił propozycję władzom Bydgoszczy. Prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski zadeklarował chęć współfinansowania inwestycji po połowie z władzami województwa. Miasto zobowiązało się do pokrycia połowy kosztów związanych z tą inwestycją. IV krąg w liczbach:
Stanisław Gazda |