Aktualności

Szyldy i reklamy mają być estetyczną wizytówką miasta

Dzisiaj, 19 lutego w bydgoskim ratuszu miał miejsce briefing prasowy dotyczący poprawy estetyki szyldów w Śródmieściu. W spotkaniu online wzięli udział: doktor Ewa Raczyńska-Mąkowska z Katedry Wzornictwa Wydziału Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, Marek Iwiński, Plastyk Miasta oraz absolwentka wzornictwa Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, projektantka Monika Czapiewska - autorka „szyldownika”, czyli katalogu dobrych praktyk reklamowych.

Przestrzeń reklamowa to ważny element kształtowania przestrzeni publicznej. Dzisiejsza konferencja prasowa dotyczyła tematu poprawy estetyki szyldów reklamowych w Śródmieściu.

– Reklama powinna być biżuterią dla miasta, elementem, który zdobi, a nie szpeci. Bardzo mnie cieszy, że młodzi ludzie widzą potrzebę zmian – rozpoczął Marek Iwiński, Plastyk Miasta.

Pretekstem do dzisiejszego spotkania była praca dyplomowa absolwentki Wzornictwa z Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, inż. Moniki Czapiewskiej.

– Moja praca dyplomowa jest odpowiedzią na wszechobecny chaos reklamowy, który wpływa nie tylko na estetykę ulic naszego miasta, ale też na jakość życia mieszkańców. Z tego względu przeprowadziłam metamorfozę trzech wybranych lokali rzemieślniczych na ulicy Pomorskiej w Bydgoszczy – mówiła projektantka Monika Czapiewska.

Studentka Wzornictwa zaprojektowała nowe szyldy dla wybranych lokali. Krzykliwe i agresywne reklamy, kolorowe kartki w świetle witryn zostały zamienione stonowanymi  szyldami, które są spójne z całą fasadą budynku. Każdy z nich został zaprojektowany w innej stylistyce – szyld ręcznie malowany na metalowej tablicy, neonowa reklama i elegancki szyld z metaloplastyki inspirowany grafiką z lat 30. poprzedniego stulecia.

– Chodziło o to, żeby pokazać, że rzeczy skromne, dobrze zaprojektowane, działają zdecydowanie lepiej niż reklama krzycząca, agresywna, kolorowa. Nie tędy droga – czasem mniej znaczy więcej. Myślę, że ta praca dyplomowa była ogromnym krokiem w stronę budowania świadomości mieszkańców – mówiła dr Ewa Raczyńska-Mąkowska z Katedry Wzornictwa Wydziału Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy.

Nowe szyldy nawiązują do usług pełnionych w danym lokalu, ale przede wszystkim są też jego ozdobą. Film z procesu metamorfozy można obejrzeć TUTAJ.

– Estetyka lokali to także estetyka miejsca, w którym prowadzona jest działalność. Myślę, że w interesie każdego przedsiębiorcy powinna być chęć jej poprawy. Ładne miejsce przyciąga klientów, staje się reprezentacyjne, a co za tym idzie – również bardziej wiarygodne – przekonywał plastyk i zachęcał do zapoznania się z szyldownikiem.

Jest to stworzony na potrzeby pracy dyplomowej przez Monikę Czapiewską katalog dobrych praktyk reklamowych. Gotowy dokument, który w jasny i czytelny sposób pokazuje dobre rozwiązania stylistyczne oraz zawiera cenne wskazówki dotyczące ich projektowania. Wersję cyfrową można pobrać TUTAJ.

(gaz) Źródło: UMB

#JesteśmyDlaWas

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Czytaj więcej OK