Rozbudowa trasy WZ ruszy „z kopyta”? Kolejny krok wykonany.


Trasa WZ ciągnie się od ul. Pileckiego, przez Artyleryjską, aż do Kamiennej, czyli od węzła zachodniego do (planowanego) węzła wschodniego na styku z ul. Fordońską. ZDMiKP przedstawiło początkowo 3 warianty przebudowy, jednak po konsultacjach społecznych, przeprowadzonych 3 lata temu, powstał czwarty wariant, uwzględniający uwagi mieszkańców. Jak deklaruje ZDMiKP, „na etapie prac projektowych zwrócimy uwagę wykonawcy, że zależy nam na jak najmniejszej ingerencji w środowisko naturalne”.
W ramach przebudowy zostanie dobudowana druga jezdnia trasy WZ. Skrzyżowania z ulicami Gdańską, Sułkowskiego i Wyszyńskiego będą miały formę dwupoziomową, co ma wpłynąć na istotne upłynnienie ruchu. W wyniku przebudowy powstać ma również węzeł wschodni Kamienna – Lewińskiego, dzięki któremu kierowcy nie będą musieli korzystać z przejazdu kolejowego.
Po głównej trasie docelowo będzie można poruszać się z prędkością 70 km/h. Rozbudowany zostanie także oświetlenie uliczne, kanalizacja deszczowa z systemem odwodnienia, elementy związane z transportem publicznym ruchem rowerowym i pieszym, system ITS oraz ekrany akustyczne. Odległości między skrzyżowaniami będą nie mniejsze niż 600 metrów.
Foto: materiały prasowe
Piotr Malich
#JesteśmyDlaWas