PESA dostarczy pojazdy dla Ceskich Drah, umowa podpisana! [ZDJĘCIA]


Nowe jednostki będą fabrycznie wyposażone w system ETCS, w przestronnym, komfortowym wnętrzu będzie 115 miejsc siedzących, przestrzeń dla niepełnosprawnych, klimatyzacja, WiFi oraz gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych.
-Chcemy dotrzymać danego władzom regionów i Pragi słowa – eksploatowane do tej pory pociągi nie spełniają już oczekiwań klientów, nie da się w nich również zainstalować systemu ETCS. Będziemy je stopniowo zastępować nowoczesnymi, komfortowymi pojazdami, które mają zachęcić mieszkańców do korzystania z transportu publicznego. Za pierwsze 33 jednostki zapłacimy prawie 3 mld koron – powiedział Ivan Bednárik, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny ČD.
Pasażerowie mogą spodziewać się jasnego, przestronnego, klimatyzowanego wnętrza z ergonomicznie zaprojektowanymi fotelami, Wi-Fi, gniazdek elektrycznych 230 V z portem USB 5 V oraz nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej. Jednostki będą przystosowane do transportu osób na wózkach inwalidzkich, z platformą umożliwiającą wjazd oraz dedykowaną niepełnosprawnym przestrzenią pasażerską. Pojazdy będą wyposażone w spełniające normy TSI/ PRM ekologiczne toalety w obiegu zamkniętym, umożliwiające korzystanie z nich rownież na stacjach, podczas postojów. Znajdą się w nich rownież składane przewijaki, które docenić powinni rodzice podróżujący z najmłodszymi dziećmi.
-Pierwszy etap kontraktu to zakup 33 jednostek trakcyjnych z silnikiem Diesla przy finansowaniu zabezpieczonym umowami zawartymi z zamawiającymi przewozy regionalne. Poruszające się z prędkością 120 km/h niskopodłogowe pojazdy zagwarantują pasażerom szybszą, wygodniejszą i bezpieczną podróż. Od 2023 roku będą one stopniowo wprowadzane do eksploatacji w regionach środkowoczeskim, pardubickim, południowoczeskim, wysoczyńskim i w Pradze. – dodał Jiří Ješeta, członek zarządu CD i zastępca dyrektora generalnego ds.
– Cieszę się, że otwieramy kolejny rozdział w relacjach CD i PESA, zwłaszcza , że za nami lata dobrej współpracy. Eksploatowanych od 2014 roku 31 Regio Sharków było i jest naszą najlepszą wizytówką i zapewniam, że pojazdy nowej generacji będą technologicznym krokiem naprzód i zagwarantują pasażerom Ceskich Drah bezpieczeństwo i komfort. Będące wyposażone w najnowocześniejsze, niskoemisyjne silniki klasy Stage V i wiele rozwiązań technicznych spełniających wymagające europejskie normy” – podkreślił Krzysztof Zdziarski, Prezes Zarządu PESA Bydgoszcz SA.
Ceske Drahy eksploatują już dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne Link seri „844″ produkowane przez PESA Bydgoszcz SA nazwane w Czechach RegioShark. Korzystają z nich pasażerowie w regionach Ústí, Liberec, Karlove Vary, Pilzno, Pardubice i Zlín.
Podstawowe dane nowych pojazdów PESA dla CD:
- Nowoczesne, jasne, przestronne, klimatyzowane wnętrze z ergonomicznymi siedzeniami w wersjach dla I i II klasy
- Platformy umożliwiające wjazd z poziomu peronu osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
- Dodatkowy, wysuwany stopień stopień teleskopowy ułatwi wejście na pokład na przystankach z niższymi peronami;
- Nowoczesne, bezpieczne drzwi przesuwne wtykowe sterowane przyciskami, z systemem centralnego blokowania przed odjazdem pociągu, ponadto – dla pasażerów niewidomych i niedowidzących przednie drzwi z świetlnym sygnałem ostrzegawczym, wyposażone w pilota
- Przestronna toaleta bez barier, dostępna również dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, z systemem zamkniętym, wyposażona w składany stolik do przewijania niemowląt
- Gniazdka elektryczne 230 V z portami USB 5 V
- Dedykowana przestrzeń do transportu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- Przestrzeń do transportu wózków dziecięcych i rowerów
- Nowoczesny system informacji pasażerskiej, uwzględniający potrzeby wszystkich pasażerów, w tym niewidomych, niedowidzących lub niesłyszących
Pesa uzyskała do tej pory 23 homologacje zagraniczne i dostarczyła zagranicznym klientom 253 pociągi oraz 172 tramwaje. Pojazdy Pesa wykorzystują przewoźnicy kolejowi w Niemczech, Włoszech, Czechach, na Litwie, Białorusi i Ukrainie, a tramwajami podróżują mieszkańcy Moskwy, Kijowa, Sofii, rumuńskiego Cluj, węgierskiego Szeged i Kaliningradu. W tej chwili spółka, poza umową z CD, produkuje elektryczne zespoły trakcyjne dla czeskiego RegioJet i tramwaje dla Jassy w Rumunii.
(gaz)
Zdjęcia: PESA
#JesteśmyDlaWas