Nowe trasy rowerowe w regionie


– Zależy nam na tym, aby w naszym województwie powstało jak najwięcej tras rowerowych o wysokim standardzie, które poprawiają bezpieczeństwo zarówno pieszych i rowerzystów, jak i komfort kierowców. Nowa infrastruktura rowerowa powstaje przy wykorzystaniu kilku źródeł finansowania – mówi marszałek Piotr Całbecki.
Największą część kosztów budowy tras rowerowych pokrywają dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa na lata 2014-2020, za sprawą których w ostatnich latach na budowę ścieżek rowerowych przeznaczono ponad 163 mln złotych. Kolejne 2,4 mln pochodzi z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. W ostatniej dekadzie na rozbudowę ścieżek przekazano także 20 mln złotych z Drogowej Inicjatywy Samorządowej.
W ciągu minionego półrocza zostało oddanych 35 km nowych odcinków ścieżek m. in. wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 223 na dojazdach do ronda turbinowego w Białych Błotach oraz DW 241 w Sępólnie Krajeńskim.
Trwają także nowe inwestycje. Najwcześniej, bo już wiosną tego roku, rowerzyści będą mogli korzystać z nowo powstałej trasy rowerowej w Rzęczkowie wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 546 w powiecie toruńskim.
Utrudnienia można spotkać ścieżce wzdłuż ul. Koronowskiej w Bydgoszczy, gdzie wymieniana jest nawierzchnia.
W ostatnich miesiącach zlecone zostały także inne zadania związane z budową nowych ciągów pieszo-rowerowych przy ważnych modernizowanych drogach wojewódzkich:
- wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 254 z Brzozy do Nowego
Smolna (długość 4 km),
- wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 244 na odcinku z Tryszczyna do
Bożenkowa w powiecie bydgoskim.
Maria Zelek
#JesteśmyDlaWas