Aktualności

Jedynka dla Czarnka. Młodzi .Nowocześni wystawili ministrowi „cenzurkę”

„Kiedy Anna Zalewska została powołana na Ministra Edukacji, wszyscy myśleliśmy, że gorzej być już nie może. Deforma edukacji, chaotyczna likwidacja gimnazjów, która miała tylko usatysfakcjonować Prezesa, a ostatecznie doprowadzenie do strajku nauczycieli. Niestety, nie trzeba było długo czekać na ministra, który przebije jej kartę osiągnięć” – czytamy w mailu od nadesłanym przez Młodych.Nowoczesnych

– Już samo powołanie Przemysława Czarnka na Ministra Edukacji i Nauki było dla nas nie do zaakceptowania. Jako Młodzi .Nowocześni, zorganizowaliśmy wtedy akcję „Pogrzeb Oświaty”, zachęcając młodzież do ubrania się na czarno, aby wyrazić swój sprzeciw. Dziś, w dniu zakończenia roku szkolnego, widzimy, że nasze obawy były uzasadnione. Dlatego, tak samo jak uczniowie otrzymują dziś świadectwa szkolne, tak i my wystawiamy świadectwo ministrowi Czarnkowi – mówią przedstawiciele partii.

Sandro Kurzyński, Przewodniczący regionu kujawsko-pomorskiego Młodzi .Nowocześni i Jeremi Rybicki, Członek Zarządu Młodzi .Nowocześni Kujawsko-Pomorskie, tak uzasadniają swoją ocenę:

Zachowanie – w tym przypadku ocena nie może być inna niż Należy jasno powiedzieć, że kariera Przemysława Czarnka, zarówno przed otrzymaniem teki ministra jak i po, oparta jest na kontrowersjach i tacy politycy nie powinni po prostu pełnić tak ważnych i wpływowych stanowisk państwowych. Przemysław Czarnek znany jest z rekordowej liczby bezczelnych wypowiedzi, pozbawionych szacunku do drugiego człowieka oraz przepełnionych nietolerancją wobec jakichkolwiek odmienności.

 Indoktrynacja religijna – Celujący. w tej dziedzinie minister Czarnek jest specjalistą. Polska szkoła od dawna nie jest już instytucją bezstronną światopoglądowo i religijnie. Praktyki religijne są często częścią oficjalnych uroczystości szkolnych, a uczniowie nieuczestniczący w lekcjach religii są spychani na margines. Po prawie roku urzędowania Przemysława Czarnka nie zapowiada się, aby miało to ulec zmianie. Szczególnie niepokojącą jest niedawna wypowiedź ministra, w której stwierdził, że „n ie chodzi jednak o zwykłą powszechną edukację, lecz o „pedagogikę chrześcijańską”. Dowodzi to, że w Polsce mamy do czynienia z instytucjonalną indoktrynacją religijną.

 Dyskryminacja osób LGBT – „Skończmy słuchać tych idiotyzmów o jakichś prawach człowieka czy jakiejś równości. Ci ludzie nie są równi ludziom normalnym i skończmy wreszcie z tą dyskusją”. To są słowa osoby odpowiedzialnej za polskie szkolnictwo wypowiedziane na antenie TVP INFO. Potwierdza to, że stanowisko ministerialne dla Przemysława Czarnka stanowi bardzo niebezpieczną furtkę do rozpoczęcia osobistej krucjaty ideologicznej. Gdyby w szkole istniały lekcje dyskryminacji, to na pewno Przemysław Czarnek otrzymywałby tam same szóstki.

Rzetelna edukacja seksualna – Niedostateczny. Minister nie kryje się ze swoją wizją edukacji seksualnej, która według niego powinna być prowadzona w duchu nauki Kościoła Katolickiego i w oparciu o naukę Jana Pawła II. Jesteśmy przekonani, że wpajanie na siłę młodym ludziom katolickiego pojmowania seksualności człowieka spowoduje więcej krzywdy niż pożytku.

 Szerzenie dezinformacji – Celujący. Przemysław Czarnek znany jest ze swoich kontrowersyjnych wypowiedzi, często niepopartych żadnymi naukowymi dowodami. Twierdzi on, że “gender to ideologia, a nie nauka” prowadząca do zniewolenia człowieka. Uznał on również lekcje o konstytucji prowadzone w szkole w Dobczycach w Małopolsce za “obrzydliwy skandal”, groził również sankcjami dyscyplinarnymi nauczycielom.

 Aprobowanie kar cielesnych – tutaj Przemysław Czarnek również zasługuje na ocenę celującą. W jednej ze swoich publikacji wysnuł teorię, że stosowanie kar cielesnych na dzieciach jest właściwym środkiem wychowawczym. Tak samo jak w kwestii dyskryminacji osób LGBT, słowa mogą stanowić przyzwolenie do czynu, czyli w tym przypadku bicia dzieci. Takie wypowiedzi są nieakceptowalne.

Podstawy przedsiębiorczości – Niedostateczny. Jednym z najbardziej fundamentalistycznych pomysłów ministra było uczenie podstaw przedsiębiorczości na podstawie encyklik papieskich. Bez wątpienia istnieje wiele pozycji z zakresu ekonomii, zawierające zdecydowanie bardziej wartościowe treści.

 Organizacja nauki zdalnej – Niedostateczny. Wprowadzenie zdalnego nauczania było ogromnym wyzwaniem zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Niestety, zostali oni pozostawieni sami sobie – Przemysław Czarnek potrafił jedynie wyrażać nadzieję na szybki powrót do szkół. Na szczeblu centralnym nie zostały podjęte żadne kroki, by usprawnić działanie szkół w trakcie pandemii, czego konsekwencje możemy odczuwać latami.

 Modernizacja systemu edukacji – Niedostateczny. Przemysław Czarnek na swojej liście priorytetów nie znalazł miejsca na refleksję nad polskim szkolnictwem. Zamiast zająć się pogorszającym stanem zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, przeładowaną podstawą programową i generalnie przestarzałym sposobem nauczania, minister Czarnek proponował wprowadzenie większej liczby lekcji historii. Brak jest u niego nie tylko spójnej wizji tego, jak powinna działać szkoła, ale również chęci, by pochylić się nad problemami uczniów i nauczycieli.

Szczególne osiągnięcia – Biorąc pod uwagę przytoczone wypowiedzi Przemysława Czarnka oraz jego działania jako ministra, można stwierdzić, że zdecydowanie bliżej mu do roli inkwizytora a nie do osoby odpowiedzialnej za szkolnictwo w Polsce. Nietolerancja, przyzwolenie na przemoc to synonimy określające dotychczasową karierę Czarnka. Bez wątpienia jest to najgorszy minister edukacji w historii demokratycznej Polski. Wobec tego nasze świadectwo dla ministra nie może być pozytywne.

 – Dzisiaj stawiamy mu jedynkę i stwierdzamy, że, w oczach uczniów i studentów z Młodych .Nowoczesnych, Przemysław Czarnek nie otrzymuje promocji do następnej klasy. Wzywamy do jego dymisji!- konkludują Młodzi.Nowocześni.

(gaz)

 #JesteśmyDlaWas

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Czytaj więcej OK