
Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy przypomina, że urzędy skarbowe realizują swoje zadania tak jak dotychczas i zachęca, ze względu bezpieczeństwa, do korzystania ze zdalnych form kontaktu. Jeśli jednak musimy przyjść do urzędu, zarezerwujmy wcześniej wizytę na stronie podatki.gov.pl lub telefonicznie.
E-wizyta w urzędzie, to zmiana sposobu podejścia do obsługi bezpośredniej w urzędach skarbowych. Sprawę w urzędzie podatnik załatwi po wcześniejszym umówieniu przez Internet lub telefonicznie, a do urzędu wybierze się w dogodnym dla siebie dniu i godzinie, unikając długiego czekania w kolejce.
Nowy model obsługi podatnika w naszym województwie funkcjonuje od dziś, 17 listopada 2020 r. Natomiast już od wczoraj można rezerwować wizyty w urzędach skarbowych.
Na wizytę można umówić się: elektronicznie – dzięki systemowi „Rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym”; telefonicznie – dzwoniąc do swojego urzędu skarbowego.
Nie musimy rezerwować wizyty, jeśli chcemy jedynie złożyć dokumenty, a nasza sprawa nie wymaga konsultacji z pracownikiem urzędu. Konieczność rezerwacji planowanej wizyty nie dotyczy urzędu wyspecjalizowanego, tzn. Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy.
Korzystanie z usługi w czterech krótkich krokach:
- Zarezerwuj wizytę wybierając rodzaj sprawy, datę i godzinę, w której możesz przyjść do urzędu. Następnie podaj swoje dane.
- Odbierz pocztę e-mail, jeżeli podasz jej adres. Otrzymasz informację potwierdzającą rezerwację wizyty ze wszystkimi szczegółami. Warto tę informację wydrukować i mieć ze sobą podczas wizyty.
- Przyjdź do urzędu na godzinę wskazaną w rezerwacji i udaj się do miejsca wskazanego szczegółowo w potwierdzeniu rezerwacji.
- Jeśli wiesz, że nie możesz skorzystać z zarezerwowanej wcześniej wizyty, odwołaj ją dzwoniąc do urzędu. Dzięki temu inna osoba będzie mogła szybciej załatwić swoją sprawę.
Link do animacji – https://www.youtube.com/watch?v=icMJ6sbmV9Q
Jakie korzyści daje nam e-rejestracja?
Możliwość rezerwowania wizyt przez Internet ma przede wszystkim ułatwiać podatnikom załatwianie ich spraw. Z kolei dzięki wprowadzeniu zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, unikniemy kolejek, co z pewnością powinno poprawić komfort obsługi, ale i bezpieczeństwo podatników.
Ponadto mamy większą możliwość dostosowania zasobów urzędu do potrzeb podatników, ponieważ większe siły możemy skierować na te usługi, które cieszą się największym zainteresowaniem.
Klienci będą przyjmowani z zachowaniem szczególnych środków ostrożności. Prosimy o stosowanie się do zaleceń zamieszczonych w siedzibach urzędów.
Tekst i fot.: Stanisław Gazda
#JesteśmyDlaWas