Jedynka dla Czarnka. Młodzi .Nowocześni wystawili ministrowi „cenzurkę”


– Już samo powołanie Przemysława Czarnka na Ministra Edukacji i Nauki było dla nas nie do zaakceptowania. Jako Młodzi .Nowocześni, zorganizowaliśmy wtedy akcję „Pogrzeb Oświaty”, zachęcając młodzież do ubrania się na czarno, aby wyrazić swój sprzeciw. Dziś, w dniu zakończenia roku szkolnego, widzimy, że nasze obawy były uzasadnione. Dlatego, tak samo jak uczniowie otrzymują dziś świadectwa szkolne, tak i my wystawiamy świadectwo ministrowi Czarnkowi – mówią przedstawiciele partii.
Sandro Kurzyński, Przewodniczący regionu kujawsko-pomorskiego Młodzi .Nowocześni i Jeremi Rybicki, Członek Zarządu Młodzi .Nowocześni Kujawsko-Pomorskie, tak uzasadniają swoją ocenę:
Zachowanie – w tym przypadku ocena nie może być inna niż Należy jasno powiedzieć, że kariera Przemysława Czarnka, zarówno przed otrzymaniem teki ministra jak i po, oparta jest na kontrowersjach i tacy politycy nie powinni po prostu pełnić tak ważnych i wpływowych stanowisk państwowych. Przemysław Czarnek znany jest z rekordowej liczby bezczelnych wypowiedzi, pozbawionych szacunku do drugiego człowieka oraz przepełnionych nietolerancją wobec jakichkolwiek odmienności.
Indoktrynacja religijna – Celujący. w tej dziedzinie minister Czarnek jest specjalistą. Polska szkoła od dawna nie jest już instytucją bezstronną światopoglądowo i religijnie. Praktyki religijne są często częścią oficjalnych uroczystości szkolnych, a uczniowie nieuczestniczący w lekcjach religii są spychani na margines. Po prawie roku urzędowania Przemysława Czarnka nie zapowiada się, aby miało to ulec zmianie. Szczególnie niepokojącą jest niedawna wypowiedź ministra, w której stwierdził, że „n ie chodzi jednak o zwykłą powszechną edukację, lecz o „pedagogikę chrześcijańską”. Dowodzi to, że w Polsce mamy do czynienia z instytucjonalną indoktrynacją religijną.
Dyskryminacja osób LGBT – „Skończmy słuchać tych idiotyzmów o jakichś prawach człowieka czy jakiejś równości. Ci ludzie nie są równi ludziom normalnym i skończmy wreszcie z tą dyskusją”. To są słowa osoby odpowiedzialnej za polskie szkolnictwo wypowiedziane na antenie TVP INFO. Potwierdza to, że stanowisko ministerialne dla Przemysława Czarnka stanowi bardzo niebezpieczną furtkę do rozpoczęcia osobistej krucjaty ideologicznej. Gdyby w szkole istniały lekcje dyskryminacji, to na pewno Przemysław Czarnek otrzymywałby tam same szóstki.
Rzetelna edukacja seksualna – Niedostateczny. Minister nie kryje się ze swoją wizją edukacji seksualnej, która według niego powinna być prowadzona w duchu nauki Kościoła Katolickiego i w oparciu o naukę Jana Pawła II. Jesteśmy przekonani, że wpajanie na siłę młodym ludziom katolickiego pojmowania seksualności człowieka spowoduje więcej krzywdy niż pożytku.
Szerzenie dezinformacji – Celujący. Przemysław Czarnek znany jest ze swoich kontrowersyjnych wypowiedzi, często niepopartych żadnymi naukowymi dowodami. Twierdzi on, że “gender to ideologia, a nie nauka” prowadząca do zniewolenia człowieka. Uznał on również lekcje o konstytucji prowadzone w szkole w Dobczycach w Małopolsce za “obrzydliwy skandal”, groził również sankcjami dyscyplinarnymi nauczycielom.
Aprobowanie kar cielesnych – tutaj Przemysław Czarnek również zasługuje na ocenę celującą. W jednej ze swoich publikacji wysnuł teorię, że stosowanie kar cielesnych na dzieciach jest właściwym środkiem wychowawczym. Tak samo jak w kwestii dyskryminacji osób LGBT, słowa mogą stanowić przyzwolenie do czynu, czyli w tym przypadku bicia dzieci. Takie wypowiedzi są nieakceptowalne.
Podstawy przedsiębiorczości – Niedostateczny. Jednym z najbardziej fundamentalistycznych pomysłów ministra było uczenie podstaw przedsiębiorczości na podstawie encyklik papieskich. Bez wątpienia istnieje wiele pozycji z zakresu ekonomii, zawierające zdecydowanie bardziej wartościowe treści.
Organizacja nauki zdalnej – Niedostateczny. Wprowadzenie zdalnego nauczania było ogromnym wyzwaniem zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Niestety, zostali oni pozostawieni sami sobie – Przemysław Czarnek potrafił jedynie wyrażać nadzieję na szybki powrót do szkół. Na szczeblu centralnym nie zostały podjęte żadne kroki, by usprawnić działanie szkół w trakcie pandemii, czego konsekwencje możemy odczuwać latami.
Modernizacja systemu edukacji – Niedostateczny. Przemysław Czarnek na swojej liście priorytetów nie znalazł miejsca na refleksję nad polskim szkolnictwem. Zamiast zająć się pogorszającym stanem zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, przeładowaną podstawą programową i generalnie przestarzałym sposobem nauczania, minister Czarnek proponował wprowadzenie większej liczby lekcji historii. Brak jest u niego nie tylko spójnej wizji tego, jak powinna działać szkoła, ale również chęci, by pochylić się nad problemami uczniów i nauczycieli.
Szczególne osiągnięcia – Biorąc pod uwagę przytoczone wypowiedzi Przemysława Czarnka oraz jego działania jako ministra, można stwierdzić, że zdecydowanie bliżej mu do roli inkwizytora a nie do osoby odpowiedzialnej za szkolnictwo w Polsce. Nietolerancja, przyzwolenie na przemoc to synonimy określające dotychczasową karierę Czarnka. Bez wątpienia jest to najgorszy minister edukacji w historii demokratycznej Polski. Wobec tego nasze świadectwo dla ministra nie może być pozytywne.
– Dzisiaj stawiamy mu jedynkę i stwierdzamy, że, w oczach uczniów i studentów z Młodych .Nowoczesnych, Przemysław Czarnek nie otrzymuje promocji do następnej klasy. Wzywamy do jego dymisji!- konkludują Młodzi.Nowocześni.
(gaz)
#JesteśmyDlaWas