Aktualności

Mieszkańcy naprawiają miasto czyli… dziesięć miesięcy aplikacji Dbamy o Bydgoszcz [ZDJĘCIA]

Uruchomiona w czerwcu ubiegłego roku aplikacja Dbamy o Bydgoszcz służy do zgłaszania władzom oraz służbom lokalnym negatywnych zdarzeń mających miejsce na terenie Bydgoszczy. Dzięki DoB służby miejskie mogą w szybki i dokładny sposób podjąć odpowiednie działania mające na celu rozwiązanie zgłoszonego problemu.

Miejskie usterki ujęte zostały w 9 kategoriach. Wśród nich są te związane z bezpieczeństwem i porządkiem, drogami, komunikacją miejską, uszkodzeniami, zielenią i środowiskiem, zwierzętami oraz odpadami. Usterki można zgłaszać 24 godziny na dobę za pośrednictwem aplikacji ściągniętej na telefon lub na stronie internetowej www.dbamy.bydgoszcz.pl.

– Aplikacja Dbamy o Bydgoszcz została uruchomiona już w okresie pandemii, więc poza przypisaną jej pierwotną funkcją, znakomicie wpisała się w rozwiązywanie problemów z utrudnionymi kontaktami osobistymi dotyczącymi reagowania przez mieszkańców na rozmaite nieprawidłowości, usterki czy błędy, które należało w przestrzeni miejskiej poprawić – powiedział, rozpoczynając dzisiejszy briefing prasowy, podsumowujący okres pilotażowy aplikacji, zastępca prezydenta Bydgoszczy Michał Sztybel. – Aplikacja się sprawdziła i chcemy ją kontynuować, rozwijać, modyfikować oraz zachęcać, by jak najwięcej osób z niej korzystało – dodał.

Koordynator zespołu Dbamy o Bydgoszcz Bartosz Błaszczyk poinformował, iż w okresie funkcjonowania aplikacji, czyli od czerwca 2020 do marca 2021 roku za pomocą aplikacji przekazanych zostało 10 437 zgłoszeń. Ponad 80 % zgłoszeń (5779) ma już status „wykonane”, prawie 10 % jest przyjętych, 4 % zostało przekazanych do instytucji odpowiedzialnych funkcjonalnie bądź terytorialnie za rozwiązanie problemu.

Adresatami największej ilości zgłoszeń były: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, Straż Miejska, Wydział Gospodarki Komunalnej oraz Biuro Zarządzania i Gospodarką Odpadami. Najczęściej zgłaszane problemy dotyczyły: nieprawidłowo zaparkowanych pojazdów, uszkodzonego oświetlenia ulicznego, uszkodzonych: jezdni, chodników, poboczy, dróg rowerowych, utrzymania zieleni, zanieczyszczenia jezdni lub chodnika, uszkodzonych studzienek kanalizacyjnych, znaków i barierek.

– Średnia dzienna liczba przekazywanych zgłoszeń waha się pomiędzy 30 a 40. Apeluję, by przekazywane przez bydgoszczan zgłoszenia uzupełniane były o dokumentację fotograficzną miejsca występowania nieprawidłowości.  Można przesłać trzy zdjęcia. To znacznie ułatwi lokalizację oraz przyspieszy podjęcie stosownych działań – powiedział Bartosz Błaszczyk.

Tekst i zdjęcia: Stanisław Gazda

#JesteśmyDlaWas

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Czytaj więcej OK