Mieszkańcy naprawiają miasto czyli… dziesięć miesięcy aplikacji Dbamy o Bydgoszcz [ZDJĘCIA]
Miejskie usterki ujęte zostały w 9 kategoriach. Wśród nich są te związane z bezpieczeństwem i porządkiem, drogami, komunikacją miejską, uszkodzeniami, zielenią i środowiskiem, zwierzętami oraz odpadami. Usterki można zgłaszać 24 godziny na dobę za pośrednictwem aplikacji ściągniętej na telefon lub na stronie internetowej www.dbamy.bydgoszcz.pl.
– Aplikacja Dbamy o Bydgoszcz została uruchomiona już w okresie pandemii, więc poza przypisaną jej pierwotną funkcją, znakomicie wpisała się w rozwiązywanie problemów z utrudnionymi kontaktami osobistymi dotyczącymi reagowania przez mieszkańców na rozmaite nieprawidłowości, usterki czy błędy, które należało w przestrzeni miejskiej poprawić – powiedział, rozpoczynając dzisiejszy briefing prasowy, podsumowujący okres pilotażowy aplikacji, zastępca prezydenta Bydgoszczy Michał Sztybel. – Aplikacja się sprawdziła i chcemy ją kontynuować, rozwijać, modyfikować oraz zachęcać, by jak najwięcej osób z niej korzystało – dodał.
Koordynator zespołu Dbamy o Bydgoszcz Bartosz Błaszczyk poinformował, iż w okresie funkcjonowania aplikacji, czyli od czerwca 2020 do marca 2021 roku za pomocą aplikacji przekazanych zostało 10 437 zgłoszeń. Ponad 80 % zgłoszeń (5779) ma już status „wykonane”, prawie 10 % jest przyjętych, 4 % zostało przekazanych do instytucji odpowiedzialnych funkcjonalnie bądź terytorialnie za rozwiązanie problemu.
Adresatami największej ilości zgłoszeń były: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, Straż Miejska, Wydział Gospodarki Komunalnej oraz Biuro Zarządzania i Gospodarką Odpadami. Najczęściej zgłaszane problemy dotyczyły: nieprawidłowo zaparkowanych pojazdów, uszkodzonego oświetlenia ulicznego, uszkodzonych: jezdni, chodników, poboczy, dróg rowerowych, utrzymania zieleni, zanieczyszczenia jezdni lub chodnika, uszkodzonych studzienek kanalizacyjnych, znaków i barierek.
– Średnia dzienna liczba przekazywanych zgłoszeń waha się pomiędzy 30 a 40. Apeluję, by przekazywane przez bydgoszczan zgłoszenia uzupełniane były o dokumentację fotograficzną miejsca występowania nieprawidłowości. Można przesłać trzy zdjęcia. To znacznie ułatwi lokalizację oraz przyspieszy podjęcie stosownych działań – powiedział Bartosz Błaszczyk.
Tekst i zdjęcia: Stanisław Gazda
#JesteśmyDlaWas








